Privacy Policy
Privacybeleid Karaniart.nl
We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden wanneer je iets bij ons bestelt. Als jij iets bestelt, hebben we je gegevens nodig om ervoor zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Maar we springen altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we hier graag. Als je na het lezen van ons privacybeleid vragen hebt, neem dan gerust contact op met ons via info@karaniart.nl.
Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.
Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 25 mei 2018.
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
Karani Art Nederland VOF , gevestigd aan de Hongkongstraat 76, 3047BS , Rotterdam, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.
Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die karaniart.nl verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met karaniart.nl , zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen.
Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of ordernummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je RSI.nl bestelgeschiedenis of surfgedrag.
Waarom verwerken wij persoonsgegevens?
Persoonsgegevens worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Het belangrijkste doeleinde is het afronden van een bestelling. Persoonsgegevens zijn nodig om de bestelling op het juiste adres af te leveren en de betaling van de bestelling goed te laten verlopen. Daarnaast worden er persoonsgegevens opgeslagen om contact met je te kunnen opnemen. Dit doen we bijvoorbeeld als er een probleem is met je bestelling.
Welke persoonsgegevens verwerken we?
We verwerken gegevens voor verschillende doeleinden. Omdat er op verschillende plekken persoonsgegevens worden achtergelaten, hebben we alle gegevens die worden opgeslagen op een rijtje gezet.
Gegevens | Waar hebben wij ze voor nodig? |
Voor- en achternaam | Deze zijn nodig voor zowel contactmomenten als bezorgingen. |
E-mailadres | Het e-mailadres is nodig voor al het e-mailcontact dat we hebben. Denk hierbij aan activatiemails, orderbevestigingen en nieuwsbrieven. |
Woonadres en woonplaats | Het woonadres en de woonplaats zijn nodig om de bestelling op de juiste plek af te leveren. |
Betaalgegevens | De betaalgegevens zijn nodig voor het verwerken, administreren en verifiëren van betalingen. |
Telefoonnummer | Zo kan er snel contact worden opgenomen mochten er onduidelijkheden zijn over een bestelling. |
IP-adres | Deze wordt gebruikt om de website aan te passen aan persoonlijke voorkeuren en in te kunnen grijpen bij misbruik van de website. |
We gebruiken persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
Klantenservice | Hier worden klantgegevens achtergelaten zodat bekend is met wie en op welke manier we contact kunnen opnemen. |
Nieuwsbrieven | Er worden enkel nieuwsbrieven verstuurd als hier expliciet toestemming voor gegeven is. Ook kun je je, net zo makkelijk als inschrijven, weer uitschrijven voor de nieuwsbrieven. |
Reviews | Als er reviews worden achtergelaten over onze producten vinden we dat heel fijn! Zo krijgt iedereen een helder beeld van hoe andere klanten tegen het product aan kijken. |
Retourzendingen | Als het product toch niet bevalt en het teruggestuurd wordt kan het geld weer op de goede bankrekening worden teruggestort. |
Bestelling gerelateerde doeleinden | Wanneer de bestelling is geplaatst wordt hier een bevestiging van gestuurd. Als deze nog niet betaald is wordt hier ook een betaalherinnering van gestuurd. Na afloop van de bestelling wordt er een e-mail gestuurd met daarin de vraag om de bestelling te beoordelen. |
Bezorging | Om de bestelling te kunnen bezorgen zijn er enkele persoonsgegevens nodig. |
Cookies
karaniart.nl maakt gebruik van functionele, analytische, sociale media en advertentie cookies. Meer informatie over cookies is te vinden op de cookiespagina.
Inzage en correcties persoonsgegevens
Zoals in de wet Bescherming Persoonsgegevens staat heb je altijd recht om je persoonsgegevens in te zien en aan te passen. Voor inzage en aanpassingen kan er gemaild worden naar: info@karaniart.nl
Hoe lang bewaren we persoonsgegevens?
We bewaren persoonsgegevens niet langer dan nodig. De gegevens die worden ingevuld tijdens de bestelling worden - 30 dagen - na de bestelling verwijderd uit ons systeem. Persoonsgegevens die zijn gekoppeld aan een account worden zolang bewaard als dat het account bestaat. Daarnaast kun je je op ieder moment uitschrijven voor de nieuwsbrief, dan zullen die gegevens ook direct verwijderd worden.
Met welke andere partijen delen wij persoonsgegevens?
Wij zijn genoodzaakt gegevens te delen met het bedrijf dat onze webshop onderhoud. Zij slaan al onze data op en dus ook alle persoonsgegevens. Daarnaast zullen er enkele gegevens gedeeld worden met Mollie, Klarna, DPD. De betalingen van producten op onze website verlopen via Mollie en Klarna, hierdoor zijn wij genoodzaakt enkele persoonsgegevens te delen met deze twee bedrijven. Wat we delen hangt af van de betaalmethode die je kiest. De bestelling wordt bezorgd door DPD, hier heeft DPD persoonsgegevens voor nodig. Na afloop van je bestelling wordt er een e-mail gestuurd door DPD om de bestelling te beoordelen. DPD ontvangt na de bestelling enkele persoonsgegevens om je te kunnen benaderen. Ook kunnen wij worden verplicht persoonsgegevens te delen met verschillende overheidsinstanties, maar dit gebeurt enkel in uitzonderlijke situaties. Verder zullen we persoonsgegevens nooit aan andere partijen verkopen of doorspelen.
Autoriteit persoonsgegevens
Natuurlijk willen wij altijd zo goed mogelijk helpen met betrekking tot persoonsgegevens. Voor meer informatie kun je terecht bij de Autoriteit persoonsgegevens.
Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met karaniart.nl , zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners.
We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een order aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact zoekt met onze klantenservice.
In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen we jouw naam- en adresgegevens. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar alleen wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken. Denk bijvoorbeeld aan een bestelling van onze producten op derden webshop-partners zoals Bol.com, Markplaats en Beslist, wanneer je een betaling doet via Klarna en wanneer er een pakket wordt verzonden met DPD.
Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling
Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig.
Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer.
De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten.
Gegevens over jouw contact met de klantenservice
Je kan voor elke vraag contact opnemen met de klantenservice. Je kunt met ons bellen, e-mailen of chatten of een berichtje sturen via social media, zoals Facebook en Twitter.
We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.
Een telefoongesprek kan worden opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. Wij hebben een gerechtvaardigd belang om deze interacties te gebruiken om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Wij bewaren het telefoongesprek gedurende 1 maand.
Wanneer je ons een privéberichtje stuurt via Twitter of Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard, of korter als jij het bericht zelf eerder verwijdert.
Gegevens voor marketing
Nieuwsbrief e-mails
We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via mail. Je kunt met jouw eigen toestemming je inschrijven voor onze nieuwsbrief via onze website, op aanvraag in onze fysieke lokatie aan de Hongkongstraat 76 te Rotterdam of je kunt kiezen om je hiervoor in te schrijven zodra je een bestelling plaatst op karaniart.nl . Als je dit soort informatie liever niet meer ontvangt, kun je je meteen afmelden voor nieuwsbrieven via de knop afmelden onderin deze nieuwsbrief of ons een verzoek sturen om je uit de mailinglijst uit te schrijven via info@karaniart.nl . Wij sturen je maximaal twee keer per maand een nieuwsbrief toe wanneer je op onze mailinglijst staat ingeschreven.
Gegevens uit klantonderzoeken
We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren en nog beter te laten aansluiten op wat klanten willen. Daarom kunnen we je gegevens (klant ID, e-mailadres en/of telefoonnummer) gebruiken om je uit te nodigen voor een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Op deze manier help je onze winkel nog beter te worden.
Deelname aan een klant- of marktonderzoek is geheel vrijwillig. Jij beslist zelf of je mee wilt doen aan het onderzoek. Hoelang jouw gegevens gekoppeld aan de uitslagen van het klant- of marktonderzoek worden bewaard, varieert per onderzoek. Wij verwijderen alle naar jou herleidbare gegevens zodra het onderzoek definitief is afgerond.
Gegevens uit klantonderzoeken
We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Want reviews helpen om te vinden wat je zoekt.
Als je een review schrijft, kies jij of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt ook een alias gebruiken. Ook kun je aangeven of wij over je review contact met je mogen opnemen.
Wij plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat jij van ons vraagt de review te verwijderen.
Gegevens voor prijsvragen en acties
Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan jou, zoals je naam, adres en/of e-mailadres. Deze hebben wij nodig om de actie kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken.
Wij verzamelen deze gegevens met jouw toestemming. In de voorwaarden van de betreffende prijsvraag of actie kun je terugvinden waarvoor jouw gegevens precies worden gebruikt en hoelang wij deze bewaren.
Gegevens om fraude tegen te gaan
Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens (waaronder IP-adressen en zoek, surf- en koopgedrag) om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan.
Achteraf betalen
Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus zoals Klarna.
Social media
Als je social media zoals Facebook gebruikt, kun je via 'like en share' knoppen op bol.com artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. Bol.com krijgt geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.
Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
Verkooppartners
Wanneer jij via RSI.nl een bestelling plaatst bij een van onze verkooppartners, krijgt die verkooppartner jouw naam en bezorgadres. Deze gegevens heeft de verkooppartner nodig om de overeenkomst die jij met hem bent aangegaan te kunnen uitvoeren. Als dit voor de levering noodzakelijk is, bijvoorbeeld om een bezorgafspraak te maken, krijgt de betreffende verkooppartner ook jouw telefoonnummer. Onze huidige verkooppartners zijn Bol.com, Beslist en Marktplaats.
Distributie- en logistieke partners
Om jouw bestelling te kunnen afwikkelen, werken wij samen met logistieke partner, DPD. Onze logistieke partner krijgen van ons jouw naam en bezorgadres. Deze informatie hebben ze nodig om jouw pakketje op het door jou gekozen adres af te leveren.
Andere externe dienstverleners
Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende werkzaamheden. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen.
Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:
- het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;
- het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
- het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;
- het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus.
De overheid
Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.
Alleen op jouw verzoek: met andere bedrijven
Als jij dat wilt, geven we je persoonsgegevens ook aan andere bedrijven door, bijvoorbeeld als een van onze commerciële partners een aanbieding heeft voor klanten van RSI.nl. Dit doen wij dan alleen met jouw uitdrukkelijke toestemming.
Waar slaan wij jouw gegevens op?
Wij slaan jouw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte ("EER"). Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier.
Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
karaniart.nl neemt veel maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Wij hebben een groep specialisten in huis die dagelijks werken aan het beveiligen van onze systemen en het zoeken naar kwetsbaarheden. Door een strenge toegangscontrole zorgen wij dat jouw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Daarnaast laten we bij karaniart.nl regelmatig onze beveiliging toetsen door externe experts. Geven we jouw gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via info@karaniart.nl .
Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?
Onze dienstverlening is niet gericht op kinderen. Dit betekent dat het gebruik van karaniart.nl door klanten jonger dan 18 jaar alleen is toegestaan met de nadrukkelijke toestemming van een ouder of voogd.
Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
Recht op informatie
Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.
Recht op inzage
Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Je kunt dit per e-mail aanvragen via info@karaniart.nl.
Recht op correctie
Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Je kunt dit per e-mail aanvragen via info@karaniart.nl.
Recht om bezwaar te maken
Jij hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat we de gegevens over je surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Ook dit kun je zelf aanvragen via info@karaniart.nl . Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
Recht op dataportabiliteit
Jij hebt het recht om gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die je met ons hebt gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat jij deze gegevens kan bewaren in een database van jou of van een andere partij. Dit betreffen jouw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis. Wij bieden jou de mogelijkheid om deze gegevens in een machine-leesbaar formaat aan te vragen via info@karaniart.nl .
Recht op beperking
Jij hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als je van mening bent dat hier sprake van is, kun je contact met ons opnemen via de klantenservice.
Recht om vergeten te worden/verzoek om data te verwijderen
Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw data te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren. Wij bieden jou de mogelijkheid om een verzoek in te dienen via info@karaniart.nl .
Recht om een klacht in te dienen
Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact op met ons via info@karaniart.nl . Tot slot heb je het recht om je met jouw klacht te wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens.
Vragen?
Als je nog vragen hebt over de wijze waarop karaniart.nl met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op via info@karaniart.nl of bel ons 0031(6)25123575. We helpen je graag,